Sunday, June 17, 2012

Yolanda Domínguez and the famous model poses

Yolanda Domínguez is a Spanish artist who focuses on attitudes of women and rivalry between them. She also seeks to get reactions with her photos and performance situations. One of her performances was Poses which portrayed regular women in different places (McDonald's, museum queue, bus stop, etc.) in famous model poses. The purpose was to show how absurd and harmful it is to follow the ideals of the fashion world.

I find this performance quite interesting because, I mean, what regular woman would do as the woman below while waiting for the bus? BUT we don't raise an eyebrow when a model in a magazine does it - no matter where she is (beach, bed, park bench or even Mount Everest).

© Yolanda Domínguez

Every day the fantasies from the fashion world leaks into our own and blend with us through ads, commercials, magazines and stores. We no longer react to what the fashion world feeds us, we take it as a natural thing - something to strive for. I think that is why this performance is so important, to make people think and react. It will probably not change anything but it's at least thought worthy.

Look at the video below where you can see how people react to the different women, quite interesting actually.



2 comments:

  1. "Jag vet inte vilken planet eller land han bor i men senast jag kollade så är ju majoriteten av svenska filmer regisserade av män och då är det liksom inte en majoritet på 51% utan lite närmare 100% än så. Men snyggt sätt att försöka göra PR för sin film"

    idioti och lågintelligens måste tyvärr mötas mera personligt.
    Svara då på frågan varför det satsas så extremt mycket på kvinnor om det nu är så extremt få kvinnor i industrin? Ser du några jämförbara satsningar på män?
    Du har inte heller läst vad han säger, att män nästan måste be om ursäkt för att dom är just män.
    Tack feminister för att ni är korkade som jävla apor.

    ReplyDelete
    Replies
    1. För det första så har jag inte sagt något nedvärderande om någon så du behöver inte gå till personangreep, för det andra vet du inte om jag är feminist eller inte för att jag läser LDs blogg. Likaså kan jag påpeka att jag sedan tidigare har läst originaltexten som Pelle Billing refererar till, dra helst inga slutsatser om folk du inte känner.

      Jag tycker du besvarar frågan själv, det satsas ju på kvinnor i filmindustrin för att man vill ha mer jämnvikt och jämställdhet (det behövs alltså fler kvinnor än i dagsläget enligt industrin). Kvotering åt båda hållen finns i typ alla brancher, dock tycker jag personligen inte om kvotering men det är en helt annan diskussion.

      Fegt av dig att kommentera anonymt, om du ska dra diskussionen till min blogg så får du allt stå lite rakryggad också.

      Delete

I'd love to read your thoughts on my scribbles. Feel free to share :) I will answer here on the blog.

copyright

© Petite Caja - All rights reserved.